Een gloednieuwe Mijn-Omgeving

Een boekwerk vol papier en een overzicht wat niet duidelijk genoeg was. Tevens vond Groothuis dat klanten nog sneller en beter konden worden geholpen. Dit waren uitdagingen die bij Groothuis Bouwgroep speelden. Hier moet toch een oplossing voor zijn? Daarom is aan IMPRES gevraagd om Groothuis Bouwgroep te helpen met digitaliseren. Dit begint voor hen met een Mijn-Omgeving. Met een Mijn-Omgeving worden klanten sneller en beter geholpen en heeft Groothuis een duidelijker overzicht.

Vraagstelling klant

Groothuis Bouwgroep houdt zich bezig met het ontwikkelen, bouwen en beheren van vastgoed. Tijdens dit gehele proces is Groothuis een partner in het realiseren van ideeën in vastgoed. Ze helpen met assisteren bij het aanvragen van bouwvergunningen, in kaart brengen van ideeën, en certificaten, en gaan samen met hun klant op zoek naar duurzame oplossingen. Door de klant bij het project te betrekken en een helder plan van aanpak te maken hebben ze al mooie projecten mogen realiseren.

Plan van aanpak

Voordat Groothuis Bouwgroep bij IMPRES kwam, waren er een paar problemen waar ze tegenaan liepen. Projecten in vastgoed en in de bouw vragen om veel afstemming en papierwerk. Alles moet bijgehouden en gedocumenteerd worden. Dit papierwerk ontvangt de klant ook aan het einde van het project. Vaak 100 pagina’s of meer. Klanten belden al snel naar de klantenservice voor vragen, omdat het lastig was om zelf antwoorden te vinden. De klantenservice kreeg het daardoor extra druk. Voor medewerkers van de klantenservice was het ook zoeken in het vele papierwerk naar de juiste antwoorden. Dit zorgde dus voor een grote tijdsbelasting. Deze tijd kon niet worden besteed aan het verbeteren van klanttevredenheid. Een ander probleem waar Groothuis tegenaan liep was de registratie van vragen en klachten. Voor vragen kunnen klanten Groothuis bellen, maar er was geen centrale plek waar deze vragen gedocumenteerd werden. Een helder overzicht voor aanvragen, klachten en vragen was er niet. Hier wilde Groothuis Bouwgroep een oplossing voor.

Onze oplossing

Een gloednieuwe Mijn-Omgeving met alle gegevens op één centrale plek, genaamd Mijn Groothuis. Het is nu mogelijk voor klanten van Groothuis Bouwgroep om gebruik te maken van het klantportaal waarin ze alle informatie in kunnen zien rondom hun project. Met dit klantportaal zijn de problemen waar Groothuis tegenaan liep aanzienlijk verminderd. Alles staat nu online. Hierdoor hebben klanten een beter overzicht, krijgen zij sneller antwoorden op hun vragen en zijn gegevens eenvoudig zelf in te zien. De drukte bij de klantenservice is afgenomen en bij vragen worden klanten sneller geholpen. Klachten en aanvragen kunnen nu ook via Mijn Groothuis behandeld worden. Klanten kunnen deze zelf toevoegen, Groothuis krijgt hier vervolgens een mailtje over en neemt contact op met de klant om het op te lossen. Mijn Groothuis is makkelijk in gebruik en dus goed toegankelijk voor de gemiddelde gebruiker. Groothuis Bouwgroep heeft als doel om het meest klantvriendelijke bedrijf in de utiliteitsbouw te worden. Mijn Groothuis is al een grote stap in de juiste richting

Mee denken aan oplossingen?

Wij zijn altijd op zoek naar enthousiaste, creatieve en gemotiveerde collega's voor het team. De mensen die we zoeken zijn niet alleen de allerbeste in hun vakgebied. Ze blinken ook uit in het onderzoeken van nieuwe technologieën, denken mee in de creatie van concepten en overtuigen klanten van het beste idee.

Bekijk onze vacatures

Credits voor deze toppers!

Femke Korenromp
Head of Sales

Tools

Deze tools zijn gebruikt om dit vraagstuk van de klant te realiseren
AH App
Bannersnack
Giphy

Vragen?

Heb je een vraag over deze vacature of over het werken bij IMPRES? Twijfel niet en stuur ons een WhatsAppje of bel 038-3869181

Meer cases