Backoffice applicatie van Gezondverzekerd.nl

Gezondverzekerd.nl is een website die ervoor zorgt dat consumenten geïnformeerd worden over het eventueel krijgen van een collectieve zorgverzekering. Deze collectieve zorgverzekering is voor mensen met een laag inkomen, chronische ziekte of beperking. Op Gezondverzekerd.nl worden er in de drukste twee maanden meer dan 50.000 aanvragen gedaan. Al die aanvragen moeten verwerkt worden, daarom is er een kwalitatief sterke backoffice applicatie nodig. Lees snel verder en ontdek hoe we dat hebben aangepakt!

Vraagstelling klant

Een backoffice applicatie is een applicatie waar alle aanvragen, voor in dit geval meer dan 100.000 personen, vanuit Gezondverzekerd.nl in terechtkomen. De gebruiker doet een aanvraag op Gezondverzekerd.nl. Die wordt vervolgens per mail op de hoogte gehouden van de status van z'n aanvraag. De gemeente heeft de mogelijkheid om zelf templates te uploaden, waardoor de correspondentie van de gemeente kan worden ingezet om de aanvrager op de hoogte te houden en te beschikken. Daarnaast krijgt de gemeente de mogelijkheid om de inkomen- en vermogensgegevens van de aanvrager op te vragen, om te controleren of de aanvrager daadwerkelijk in aanmerking komt. Op basis van deze gegevens genereert de backoffice zelf een advies dat de gemeente kan gebruiken om de toetsing af te ronden.

Plan van aanpak

Op het moment dat je veel aanvragen verwerkt (dit kunnen bestellingen zijn of, zoals in deze case, verzekeringen) wil je niet dat je website belast wordt met het verwerken van al deze informatie. De bezoeker moet snel en eenvoudig zijn aanvraag kunnen doen. Door een backoffice applicatie op te zetten naast je website zorg je voor “separation of concerns”. De voordelen hiervan zijn: Minder foutgevoelig tijdens het ontwikkelen; Schaalbare oplossing waarbij het zo kan zijn dat je 4 servers hebt voor je website en maar 1 server voor je backoffice; Mogelijkheid om ook andere bronnen te koppelen aan de backoffice; Minder kans op technical debt; Optimaal gebruik kunnen maken van de kwaliteiten van een backoffice applicatie en website; Minder administratieve taken voor medewerkers en meer tijd voor de klant; Het beter toe kunnen passen van security maatregelen. Naast de voordelen zijn er ook nadelen: Valkuil om al snel alle processen te automatiseren; Naast je website heb je nu ook een applicatie die je moet beheren; Veelal een maatwerk oplossing; Langetermijninvestering.
Door de hoge kwaliteit van de backoffice is er zelfs in de meest drukke periode geen uitval meer.

Onze oplossing

De backoffice is een grote applicatie, wat betekent dat hij niet van de een op de andere dag af is. Bij het realiseren van de backoffice is er stap voor stap gewerkt, waardoor wij tijdens het maken van de applicatie mee konden denken en bij konden sturen, net zo lang totdat de gewenste doelen behaald waren. Bij het maken van een backoffice komen ook veel technieken kijken. Laravel is de meest gebruikte techniek. Laravel is een framework dat heel veel gebruikt wordt, het staat zelfs op nummer 1 van de meest gebruikte PHP frameworks. De community rond Laravel is groot, dit zorgt ervoor dat er al veel technische en functionele oplossingen zijn en je hierdoor niet zelf het wiel opnieuw uit hoeft te vinden.

Mee denken aan oplossingen?

Wij zijn altijd op zoek naar enthousiaste, creatieve en gemotiveerde collega's voor het team. De mensen die we zoeken zijn niet alleen de allerbeste in hun vakgebied. Ze blinken ook uit in het onderzoeken van nieuwe technologieën, denken mee in de creatie van concepten en overtuigen klanten van het beste idee.

Bekijk onze vacatures

Credits voor deze toppers!

Gerard Askes
Visual Content Creator

Tools

Deze tools zijn gebruikt om dit vraagstuk van de klant te realiseren
Asana
Bannersnack
Analytics
Ads

Vragen?

Heb je een vraag over deze vacature of over het werken bij IMPRES? Twijfel niet en stuur ons een WhatsAppje of bel 038-3869181

Meer cases